لوحة الاعلانات

الإهداءات

آخر 20 مواضيع مثبته صناعة المازر بورد داخل أكبر مصانع الماذر بورد في العالم (الكاتـب : robinhood - )           »          قسم طلبات الكراك والسيريال <<<<< welecom (الكاتـب : عماد ابوالوفا - )           »          مواعيد بداية الكورسات الجديدة . . (الكاتـب : Webmaster - )           »          كل شيئ عن أنظمة Linux & Unix نأمل من الجميع المشـاركه . (الكاتـب : العمده نت - )           »          حل مشكله بطاريه الافوميتر للأبد . . بخمسة جنيه فقط . . (الكاتـب : robinhood - )           »          كيفية تعريف أي كارت شاشة أو صوت أو شبكة وجميع مكونات المزر بورد (الكاتـب : robinhood - )           »          صور نادرة للكون توضح هيبة وعظمة الخالق‏ . (الكاتـب : a - )           »          موسوعه اعطال وإصلاح المازربورد بالتفصيل .. أكثر من 100 عطل. . (الكاتـب : kano - )           »          جميع المواقع وفهرس كامل للانترنت وكل شىء تتخيلة للنت موجود هناا؟؟؟ مهم جدا !شئ خيالي (الكاتـب : مؤيد - )           »          ملتقى المتدربين (الكاتـب : somsom - )           »          المصحف المجود المرمز بالألوان نسخة الكترونية بمواصفات رائعة بالصور (الكاتـب : العمده نت - )           »          شرح مفصل لدوائر المازربورد بالصور .. (الكاتـب : robinhood - )           »          صيانة بوردة الهارد ديسك الاسموس من البداية للنهاية (الكاتـب : robinhood - )           »          دورات صيانة احترافية للمازربورد واللابتوب وشاشات الكريستال والطابعات وماكينات التصوير (الكاتـب : a - )           »          دورات صيانة المزربورد والشاشات والتلفزيون والطابعات والهاردديسك واللابتوب وكذلك صيانة الطابعات... (الكاتـب : admin - )           »          دورات صيانة المزربورد والشاشات والطابعات وماكينات تصوير المستندات، واللابتوب وكذلك صيانة الطابعات... (الكاتـب : جناب الكوماندا المهم - )           »          شرح شحن سوفت الرامات على المبرمجه بالصورة. , (الكاتـب : kano - )           »          دورة صيانة مازر بورد وLCD وشاشات ولابتوب وطابعات من egy4tec.com (الكاتـب : جناب الكوماندا المهم - )           »          كورسات ودورات صيانه مازربورد وشاشات LCD وطابعات وهارد ديسك من egy4tec.com (الكاتـب : جناب الكوماندا المهم - )           »          كيفية وضع المشاركات بالمنتدى (الكاتـب : aldomiaty - )



المنتدى الإسلامى العام يختص بكافة الموضوعات الإسلامية التي يتطرق إليها المجتمع المصري والإسلامي

 
قديم 05-27-2008, 02:47 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
عضو ذهبي *** ***
المعلومات  
التسجيل: Apr 2008
العضوية: 2313
المشاركات: 392
بمعدل : 0.09 يوميا
الإتصال wawaw غير متواجد حالياً


المنتدى : المنتدى الإسلامى العام
افتراضي


شاركنا الموضوع من فضلك لنشر الفائدة، واضغط مشاركة بالأسفل
Like

<div align="center">


هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...


الموضوع كله بتكلم عن الحجاب وفكره ان البنت تكون محجبه
.طبعا ممكن تشاركونى فى موضوعى
بتكلم الموضوع اننا عاوززين نعمل حمله لتوعيه اخواتنا البنات من خطأ تقريبا معظمهم بيقعوا فيه
وهيكون ان شاء الله

شعار حملتنا
( تصحيح الحجاب ) Correct veil

الفكره دى كانت بتراودنى دايما
وكنت عاوز اتكلم عنها تعالو كلنا نتكلم فى الموضوع مع بعض
ونحاول نخليها نقطه البدايه من تيفا ويارب يوفقنا كلنا


هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...




إخواني الكرام وأخواتي الفضيلات اتقدم اليكم بالمشروع الدعوي الكبير

"حملة تصحيح الحجاب"
هل تقبلوا ان نكون يدا واحدة لدعوة اخواتنا المسلمات لنعرف لهم معنى الحجاب الذي فرضه الله على المسلمات؟


هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...





هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...

تلبس بودي في غاية الضيق يبرز مفاتنها وترتدي بنطلون شديد الضيق يجسم عورتها وتضع حجابا على رأسها تغطي بها شعرهاوتظن أنها محجبة ؟؟؟





ما معنى الحجاب ؟ الحجاب هو الستر وهذه المرأة لم تستر نفسها ولم تستر مفاتنها عن أعين الناس الي رايحة و جاية
هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...


( تظن أنها محجبة )


ونسال الله العلى القدير ان يرزقنا الاخلاص في القول والعمل كما نسأله أن يسدد خطانا و أن يتقبل هذا العمل المتواضع منا

بفضل الله تعالى اولا ثم بجهود مشايخنا و اساتذتنا الدعاة الى الله - بارك الله فيهم - انتشر الحجاب بين اخواتنا و اصبحناو نرى فتيات محجبات في كل مكان ولكن هناك امر ما !!!

ظهر خلل في تفسير كلمة الحجاب لدى البعض و للأسف فهم كثير
ظنوا ان كلمة الحجاب تعني فقط غطاء الرأس فكل من تغطي شعرها فقط تسمى محجبة

وربما تلبس بنطلونا ضيقا وربما تلبس ملابس ضيقة تفصل جسدها وربما تضع العطور والمكياجات وهي تعتقد انها قد تحجبت و ان هذه الاشياء لا تنتقص من حجابها

هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...




لا يسعنا السكوت فنحن غدا بين يدي ربنا واقفون ومسؤولونيجب علينا كمسلمين توعية وتصحيح للحجاب الهدف توعية لاخواتنا المحجبات بشروط الحجاب الشرعي الصحيح وينبغي ان يعلم الجميع ان الله عز وجل لن يحاسبنا على النتائج ولكن سيحاسبنا على العمل ولعل الله يطلع على قلب واحد منا فيرى فيه اخلاصا له فيفتح به القلوب

هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...


لان الفتاة المسلمة تحتاج الى النصائح لنشارك فى هذة الحملة ولكم الاجر بأذن الله بارساله على الايميل او نشره في المنتديات او اي طريقة لتصحيحهاللهم ثبتنا على خطى الحبيب المصطفى وجزاكم الله كل خير

هذا الموضوع خاص بمنتديات تيفا نت ...:::TefaNet:::...

ياريت كلنا نتفاعل مع الموضوع
اخوكم فى الله/
7amato


--------------------------------------------------------------------------------
رد على الموضوع من احد اعضاء المنتدى المنقول منه




ودلوقتى أدخل أشارك ف الموضوع
بيقولوا الحجاب ان واحدة تبقى لابسة منطلون وبلوزة وايشارب نازل منه قصة وتبقى محجبة إزاى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟



الحجاب زى النقاب بس الفرق ان النقاب مخطى الوجه والكفين والحجاب سايبهم

وجهة نظرى دى








ازاى واحدة ماشية ف الشارع ومحجبة ومفاتن جسمها محددة
بلوزة ضيقة وجيبة هتتقطع لو وطتت تجيب القلم اللى وقع منها وتبقى ازاى محجبة




بصراحة انا اتخنقت لما واحدة تقول انا محجبة والناس شايفها غير كده وتقول اهم حاجة انا شايفة ايه
انتوا مش عايشين ف الدنيا لوحدكم


والمثل بيقول كل عى مزاجك والبس على مزاج الناس



وإذا كان اللى انتى شايفاه هتعمليه ويلعن ......... الناس يبقى متدخليش تردى ف الموضوع ده





معلش يا جماعة أنا اسف لو ردى كان لاسع حبتين , وف انتظار أى نقد


ومرة تانية بهنيك ع الموضوع وإسمحلى أشارك ف الحملة .


</div>





إنضم معنا على الجروب الخاص بنا على الفيس بوك :

https://www.facebook.com/groups/egy4tec2/

والصفحة الخاصة بالشركة المصرية للهندسة والتكنولوجيا على فيسبوك هي :

https://www.facebook.com/egy4tec

يبدأ التدريب على الصيانة والهاردوير في المواعيد التالية :

http://www.egy4tec.com/forums/showthread.php?t=5994

محتويات كورسات الصيانة والهاردوير بالمصرية للهندسة والتكنولوجيا egy4tec:

http://www.egy4tec.com/center/lesson-1239-1.html











توقيع : wawaw

<div align="center">"سبحانك اللهم و بحمدك اشهد ان لا اله الا انت استغفرك و اتوب اليك"</div>
<div align="center">دعاء سنة القيام من المجلس</div>
<div align="center">السلا م عليكم و رحمة الله و بركاته</div>

عرض البوم صور wawaw   رد مع اقتباس
 


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اخطاء فى صيانة الهاردوير, يجب الحذر منها robinhood منتدى صيانة المازر بورد وشحن البايوس وكارت التيستر 1 02-20-2010 05:31 PM
تعرف على الجلطة الدماغية للوقاية منها robinhood المنتدى العام لكل المواضيع 0 01-21-2009 08:28 PM
ماهي اخر قطعه يتم منها تغذية البروسيسور المكثف ام الكويل ام الموسفيت ؟؟؟؟؟ الاستاذ/ابراهيم منتدى صيانة المازر بورد وشحن البايوس وكارت التيستر 3 10-21-2008 12:08 AM
CounterSpy 1.5.82 يمكنك البرنامج من إزالة برامج التجسس وحمايتك منها ..--((الأفــــــــــــوكاتـــــــــــو))-- mls85 منتدي البرامج والسوفتوير 1 03-09-2008 11:03 PM
ثغرة خطيرة في جهازك ؟؟ فأحذروا منها ؟؟؟؟ مؤيد منتدى المتدربين والخريجين من المصرية للهندسة والتكنولوجيا 7 11-14-2007 07:04 PM


الساعة الآن 01:06 AM بتوقيت جرينيش


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.